18 Julai 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010 - ENTRI KEENAM


Pada cuti sekolah bulan Jun, minggu terakhir, saya, guru-guru melayu serta rakan-rakan sekolah saya berdarmawisata ke Brunei Darulssalam. Kami ke sana untuk empat hari. Dalam empat hari itu, kami dapat mengetahui lebih banyak tentang budaya Orang Brunei dan Melayu. Kami berpeluang untuk pergi ke Sekolah Menengah Raja Isteri Penggeran Anak Saleha (SM RIPAS) untuk dua hari.
Pada hari terakhir kami di SM RIPAS, mereka membuat persembahan untuk kami. Guru kami memberi tugasan bagi setiap kumpulan. Kumpulan saya mendapat topik seni persembahan. Kami berteru ramah dengan guru bertugas. Selepas kami berterurama, saya mengetahui bahawa persembahan itu bernama Gulingtangan. Saya ingin mengetahui lebih banyak tentang Gulingtangan jadi saya membuat sedikit kajian.

Nantikan entri saya yang seterusnya ;D. Saya akan memberitahu sedikit sebanyak tentang GULINGTANGAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan